PET CHAMPION

Pet Champion

Kanilla tulee Pet Championiksi valmistuessaan olla kolme (3) vähintään 95 pisteen arvostelua näyttelyistä pet-luokista. Lisäksi arvostelujen tulee olla vähintään kahdelta eri tuomarilta. Arvostelut tulee olla Suomen Kaniyhdistys ry:n järjestämistä pet- näyttelyistä.

Pet Champion-arvon anominen
Kanien Pet Champion -arvo anotaan Suomen Kaniyhdistyksen nimeämältä henkilöltä. Pet Champion -arvo (PET CH) on maksullinen. Kanin omistajan tulee olla Suomen Kaniyhdistys Ry:n jäsen. Arvon hakemiseen saa käyttää arvostelukortteja, jotka kani on saanut 1.1.2014 jälkeen. Arvostelukortissa pitää olla esillä kanin vasemmankorvan tatuointi.

Kun kani on saavuttanut tarvittavat kolme arvostelua, lähettää kanin omistaja Pet Champion -anomuskaavakkeen, kanin sukutaulun (jos kanilla on sukutaulu) sekä arvoon oikeuttavat arvostelukortit Pet Champion -arvoa käsittelevälle henkilölle. Mukaan tulee liittää maksukuitti tai sen kopio. Kaikki paperit tulee lähettää alkuperäisinä, koska niihin leimataan ”Pet Champion”. Lisäksi arvostelukortit tarkistetaan.

Pet Champion -arvon käsittelijä palauttaa alkuperäiset asiakirjat ja omistajan halutessaan ruusukkeen sekä diplomin postitse. Kanilla ei saa käyttää PET CH -titteliä ennen kuin yhdistys on hyväksynyt Pet Champion -arvon. Pet Champion -arvo käsittelijän yhteystiedot, maksut ja tarkemmat ohjeet julkaistaan yhdistyksen verkkosivuilla sekä ajoittain jäsenlehdessä.

Mikäli haluat nopeuttaa käsittelyä, niin laitathan mukaan palautuskuoren postimerkillä. Muuten dokumentit, diplomi ja ruusuke palautetaan näyttelyjen yhteydessä.

Pet Champion -arvo ilman diplomia ja ruusuketta 5€.
Pet Champion -arvo diplomilla ja ruusukeella 10€

Suomen Kaniyhdistys ry:n hyväksymät Pet Champion-arvot vuodesta 2016 alkaen.

nro rotu sp nimi vk  om. hyv.

4. perle-egern uros Onnimannin Pontus 643 om. Arnevi Kittamaa 13.2.2017
3. hermeliini uros Onnimannin Oliver 631 om. Tuomas Niemelä 13.2.2017